Saturday, 4th May 2024

My Blog

My WordPress Blog

Standard

عایق صوتی دیوار مشترک چیست؟ + نحوه کارکرد

عایق صوتی دیوار مشترک یک ماده یا سیستمی است که برای کاهش انتشار صداها از یک فضا به فضای دیگر استفاده می‌شود. صداها می‌توانند توسط اهتزاز هوا انتشار یابند و در فضاهای مختلف نظیر خانه‌ها، دفاتر، استودیوها، سالن‌های کنفرانس و غیره تولید شوند.

صداها در فضاهای داخلی می‌توانند از منابع داخلی مانند برق، تهویه مطبوع، سیستم‌های نورپردازی و غیره یا منابع خارجی مانند راه‌ها، فرودگاه‌ها و صنایع تولید شوند. این صداها می‌توانند مزاحمتی برای فعالیت‌ها و زندگی روزمره افراد در این فضاها ایجاد کنند. بنابراین، استفاده از عایق صوتی دیوار مشترک می‌تواند بهبود کیفیت زندگی در این فضاها را فراهم کند.

عایق صوتی دیوار مشترک می‌توانند در اندازه‌ها، شکل‌ها و انواع مختلفی وجود داشته باشند. مواد ساختمانی مانند بتن، آجر، گچ و فوم سبک می‌توانند به عنوان عایق صوتی استفاده شوند. با استفاده از این مواد، می‌توان انتشار صداها را کم کرد و سطح صدای خارجی را درون فضاها کاهش داد. همچنین، سیستم‌های عایق صوتی مانند پنل‌های صوتی و پوشش‌های صوتی نیز می‌توانند برای ایجاد عایق صوتی در دیوارها استفاده شوند.

شرکت ایده پویان وارد کننده عایق صوتی فوق پیشرفته برند isover فرانسه و ursa آلمان و ارائه دهنده انواع خدمات عایق صوتی و سقف و دیوار کاذب در ایران می باشد.

عایق صوتی دیوار مشترک چگونه به ماکمک میکند؟ اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، حتما با مشکلاتی مانند سر و صدای همسایه‌ها و مشکل عایق صوتی دیوار مشترک در ساعات استراحت مواجه شده‌اید و یا اگر فرزند کوچکی دارید، همیشه نگران صدای گریه یا بازی او هستید تا دیگران را اذیت نکند، در این متن می‌خواهیم یک راه‌حل فوق‌العاده را به شما پیشنهاد دهیم.

فروش عایق صوتی دیوار مشترک روکار نانو الیاف:

عایق صوتی دیوار مشترک isover فرانسه و ursa آلمان یک تکنولوژی فوق پیشرفته است که از نانو الیاف ساخته شده است و می‌توان آن را به صورت مختلف بر روی دیوار نصب کرد و از عبور صدای مزاحم بین خانه‌ها جلوگیری کرد. در ادامه بیشتر با انواع عایق دیوارمشترک و نحوه‌ی خرید آن بیشتر آشنا خواهید شد.

عایق صوتی دیوار

عایق صوتی دیوار مشترک نانو الیاف: آخرین و جدیدترین عایق صوتی دیوار مشترک که می‌خواهیم معرفی کنیم، عایق فوق پیشرفته نانو الیاف است. این مدل از عایق‌های صوتی بسیار ایمن و کاربردی بوده و از نظر قیمت و کیفیت نیز بهتر از مدل‌های قبلی خواهد بود و صداگيري فوق العاده و ضخامت كم از خصوصيات اين نوع عايق ها است.

انواع روش‌های نصب عایق صوتی دیوار مشترک نانو الیاف چیست؟

در بخش قبل به صورت مختصر و کوتاه با عایق‌ صوتی دیوار مشترک نانو الیاف آشنا شدید، اما در ادامه می‌خواهیم دو نوع روش نصب آن را به طور کامل توضیح دهیم:

عایق صوتی دیوار مشترک روکار :

عایق صوتی دیوار مشترک روکار فوق پيشرفته برند ursa وisover یکی از جدیدترین عایق‌های صوتی دیوار مشترک بوده که مزیت‌های آن شامل ساخته نشدن از مواد سمی، تراکم خوب و بالا، ضخامت مناسب و کم، نصب و اجرای تمیز عایق، قابلیت نصب کاغذ دیواری یا رنگ‌آمیزی بر روی عایق صداي روکار و از همه مهم تر نانوالياف بودن و تكنولوژي مولتي در اين عايق ها است. بنابراین این مدل از عایق برخلاف مدل‌های قدیمی باعث تغییر رنگ دیوار و بو گرفتن یا ایجاد کپک نخواهد شد. عایق‌های صوتی دیوار مشترک روکار بر روی دیوار موردنظر بوسيله سازه مخصوصپیچ و محکم شده و سپس پنل نما در جلوی آن نصب می‌شود. همانطور که گفته شد شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و کاربرد فضا، دیوار را بعد از نصب عایق صوتی، رنگ یا کاغذدیواری کنید.

 نحوه‌ی کارکرد عایق صدای دیوار

عایق صوتی برای دیوار مشترک ها می‌توانند به چندین روش کار کنند. اولین روش، جذب صوت است که به وسیله‌ی جذب انرژی صوتی توسط ماده‌ای که در دیوار استفاده می‌شود، صداها را کاهش می‌دهد. روش دیگر، انعکاس صوت است که به وسیله‌ی بازتاب صداها از سطح دیوار، صداها را به منبع خود برمی‌گرداند و کاهش انتشار آن‌ها را فراهم می‌کند. روش سوم، جداسازی صوت است که به وسیله‌ی استفاده از مجراها که در دیوار قرار می‌گیرند، انتشار صداها را محدود می‌کند.

استفاده از عایق صوتی برای دیوار در فضاهای مختلف بسیار مفید است. در خانه‌ها، می‌تواند کاهش صدای همسایگان، صدای خارجی و صدای داخلی را فراهم کند و به افراد امکان راحتی و استراحت را بدهد. در دفاتر و محیط‌های کاری، این عایق صوتی می‌تواند تمرکز را افزایش داده و کارایی کارکنان را بهبود بخشد. در استودیوها و سالن‌های کنفرانس، عایق صوتی دیوار مشترک می‌تواند کیفیت صدا و اجرای موسیقی را بهبود بخشد و نفوذ صداهای خارجی را کاهش دهد.

در نتیجه، با استفاده از این عایق صوتی، می‌توان از صداهای مزاحم در فضاها محافظت کرده و به افراد امکان استراحت، تمرکز و کارایی بیشتر را داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *